Post-Covid a Antistres online program spustený!

Ako postupovať doma pri dýchacom cvičení metódou Wima Hofa?

Začíname

V prvom rade je dôležité nájsť si doma miesto, kde si môžete v pokoji ľahnúť. Pustiť si k dýchaniu upokojujúcu hudbu, nie je nikdy na škodu. Hudba pomáha človeku upokojiť sa a dýchacie cvičenie bude intenzívnejšie.

V druhom rade je podstatné vykonávať dýchacie cvičenie nenajedený, s takmer prázdnym žalúdkom. Samozrejme, tiež nie je vhodné, keď viac ako svoj dych a tlkot srdca, počujete ako vám škŕka v žalúdku, ktorý už dlho nedostal najesť. Treba si nájsť ten správny balans.

V poslednom rade je naozaj veľmi dôležité vedieť, čo môže dýchacie cvičenie metódou Wima Hofa priniesť človeku. Jemné mravčenie v končatinách, v tvári, točenie hlavy, prúdenie chladu alebo tepla po tele, ale na povrch tiež môžu vyplávať potláčané emócie vo forme sĺz alebo smiechu. Na každého pôsobí dýchanie určitým spôsobom podobne, ale zároveň špecificky, pretože každý sme iný, výnimočný.

Dôležité upozornenie!

Dýchacie cvičenie metódou WH sa neodporúča vykonávať ľudom s epilepsiou, vysokým krvným tlakom (ak berú tabletky), ľuďom so srdcovo – cievnymi ochoreniami alebo ak prekonali vážnu chorobu, ako infarkt, mŕtvicu a iné. Ak si nie ste istý, je potrebné sa poradiť so svojim lekárom. Je zakázané robiť dychové cvičenia počas šoférovania, plávania, potápania sa a pre začiatočníkov odporúčam vykovnávať cvičenie v ľahu. Sedenie môže byť nebezpečná poloha pre toto dýchacie cvičenie. Najmä u začiatočníkov. WebinárWHM zdarma nájdete TU.

Ak nám je všetko z predchádzajúcich informácií jasné, poďme teda na samotné dýchacie cvičenie:

1.) Ľahneme si pohodlne na karimatku a prikryjeme sa dekou
2.) 30-krát sa zhlboka nadýchneme (smerom od brucha do hrude) a zľahka vydýchneme (dávame si pozor a nepretláčame silno nádych do prednej brušnej steny, ale rozložíme ho do celého brucha)
3.) Posledný nádych spravíme čo najhlbší a zľahka vydýchneme
4.) V tejto fáze nedýchame, až pokiaľ nepocítime potrebu sa nadýchnuť
5.) Následne sa zhlboka nadýchneme a nevydýchneme
6.) Držíme dych 10-15 sekúnd (začiatočníci 5-10 sekúnd)
7.) Po zádrži vydýchneme a uvoľníme telo
8.) Chvíľu vnímajte, čo sa v tele deje
9.) Opakujte 3-4krát a potom pár minút uvoľnene ležte, pokým sa dych dostane do normálu

Dýchanie metódou Wima Hofa treba brať s rešpektom a postupne sa učiť, ako to správne vykonávať. Po dýchaní trvá telu podľa posledných vedeckých štúdií zhruba 25 minút na to, aby sa dostalo do normálu. Takže aj vy, po dýchaní pokojne ešte pár minút ležte, potom sa posaďte a až keď budete cítiť, že môžete vstať, vstaňte.

Prečo môže byť nevhodné pre niekoho vykonávať toto cvičenie? Toto dýchacie cvičenie neodporúčam vykonávať každý deň. Viac informácií o fyziológií dýchania nájdete po kliknutí SEM.

Aplikovanie tohto spôsobu dýchania bežne v živote, vám prinesie šťastnejší pohľad na život. Je to fyziologické, pretože práve vďaka dýchacej metode si v do tela vyplavíte hormóny šťastia (endorfíny), dopamín a serotonín, hormóny zodpovedné za dobrú náladu.
Vyskúšajte to. Spravíte pre svoje telo, myseľ a vnútornú pohodu naozaj veľa. Ak sa chcete naučiť ako dýchať správne počas dennodenných aktivít, pozrite si článok 5 pilierov zdravého dýchania.

Na internete je veľa videí a návodov, no nie vždy sú správne vysvetľované. Preto, ak máte záujem o viac dôveryhodných informácií, skúste http://wimhofmethod.com

Vo videu nižšie si môžete pozrieť Wima ako vysvetľuje celý proces dýchania

Štítky: